Om föreningen
Nyheter och aktiviteter i BUS-föreningen
Till höger ser du några av våra kommande aktiviteter. I kalendern i menyn ovan hittar du mer information om vad som är på gång i föreningen, möten, regionträffar, styrelsens arbete m m.
Kursen "Trygga din ekonomiska favorit" goes digital
2020-10-28 08:33
Nätverket Gilla din ekonomi erbjuder nu kursen "Trygga din ekonomiska framtid" digitalt via Zoom. Webbseminariet sänds den 9 februari 2021 och är anpassad efter budget- och skuldrådgivares förutsättningar. Kursen har ett brett innehåll inom privatekonomi.

Syftet med kursen "Trygga din ekonomiska framtid" är att ge ökad kunskap till deltagarna så att de lättare ska kunna stödja människor i olika frågor om privatekonomi, och guida till rätt instans. Kursen ger baskunskap inom en rad ekonomiska områden, bland annat att bygga upp en stabil ekonomi, hur vi kan påverka pensionen, försäkringar, konsumenträttigheter och även vad som händer med ekonomin vid till exempel skilsmässa, separation, dödsfall, sjukskrivning, arbetslöshet eller skuldsanering.

Finansinspektionen samordnar utbildningen, som är ett samarbete mellan myndigheter och företag under namnet Gilla Din Ekonomi.

Anmäl dig senast den 20 januari 2021.

Anmälan och mer information om kursen Trygga din ekonomiska framtid

Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen