Om föreningen

Yrkesföreningen för budget- och skuldrådgivare i kommunal tjänst är till för dig som jobbar med privatekonomi ute i kommunerna. Vi jobbar med att stärka och tydliggöra yrkesrollen, samt satsar på kompetensutveckling för våra medlemmar.

Medlemsskapet i föreningen ger tillgång till:

• nätverksmöten med föreläsningar, nyheter, diskussioner samt kunskaps- och erfarenhetsutbyte
  • utbildningar som utvecklar kompetens och yrkesskicklighet
  • arbetsverktyg som gör jobbet enklare och smidigare
  • de årliga BUS-dagarna
Logotyp och grafisk profil

Vid BUS-dagarna i april 2010 presenterades föreningens logotyp. Vår yrkesförening ska ha en tydlig identitet. Nu har vi fått en genomarbetad grafisk profil, som är en förutsättning för att vi ska kunna jobba vidare med att profilera föreningen. Det är Marie Magnusson, budget- och skuldrådgivare i Lund samt sekreterare i BUS-föreningen, som tillsammans med en formgivare har tagit fram loggan.

Linjerna i logotypen symboliserar BUS olika aktiviteter med nätverk, mediekontakter, externa intressenter och mötesplatsen Portalen. Allt är sammanfogat till en sluten cirkel som visar på samordning, gemenskap och helhetssyn.

Guldfärgen är en varm färg som för tankarna till pengar och ekonomi, men också till att det finns en guldkant i jobbet som när vi får ordning på en klients trassliga ekonomi. Profilfärgen är en djupröd hallonfärg, som valdes för att förstärka loggan. Färgen inger hopp, förväntningar och trovärdighet.

c/o Nermina Pelivani Öjabyvägen 109 H, 35250 VÄXJÖ