BUS-dagarna 2020
INFÖR KONFERENSEN
BUS-dagarna 2020 anordnas i Visby 21 - 23 april på Wisby Strand. Konferensen kommer att starta tisdag 21 april kl 14.30 med incheckning och fika, sedan drar programmet igång kl 16.00. Konferensen avslutas torsdag 23 april kl 14.15. All praktisk information hittar du in vår inbjudan.

Vi erbjuder också guidade vandringar tisdag 21 april kl 13.00 - 14.30, för de som vill och har möjlighet. Guidningarna erbjuds till självkostnadspriset 150 kr/person. Du anmäler dig till de guidade vandringarna via denna länk, där det också finns information om hur betalningen sker (via swish).

Vi har satt ihop ett informationsblad kring resan till Visby och konferensen.

Det finns också en karta som visar hur hotellen och andra aktuella platser ligger i förhållande till konferenslokalen, Wisby Strand.

ÅRETS TEMA: RIV MURARNA
Temat för BUS-dagarna 2020 är "Riv murarna". Vi har inte tänkt riva ringmuren i Visby - men ser däremot många murar i vårt samhälle som försvårar livet för de människor vi möter. Dessa murar kan vara på flera plan, det finns murar mellan olika kulturer och tankesätt, murar mellan myndigheter som försvårar
samverkan, murar i form av tabun gällande skuldsättning och spelmissbruk. Hur kan vi riva dessa murar så att de istället bildar broar?

Mot bakgrund av detta har vi valt att bland annat fokusera på ämnena spelberoende, kulturkrockar och digitalisering i programmet. Konsumentverket och  Kronofogden kommer självklart att medverka under konferensen med att ge oss senaste nytt från sina verksamheter. Eftersom föreningen firar 25-
årsjubileum 2020 så kommer vi titta på vad som hänt under dessa år, och även blicka framåt.

"En mur är bara en bro på högkant"
Emil Jensen

Vi hoppas att vi syns i Visby!

Varmt välkomna!

c/o Anna Nilsson, Parkgatan 19, 961 36 Boden