BUS-dagarna #24 – Jönköping

Kulturhuset Spira Jönköping
Kulturgatan 3
553 24 Jönköping

BUS-dagarna är en årlig rikstäckande konferens som arrangeras av BUS-föreningen. Konferensen riktar sig till budget- och skuldrådgivare, chefer och politiker i kommunerna. Den riktar sig även till rikspolitiker, organisationsföreträdare och myndigheter som berörs av social och ekonomisk utsatthet. Vid konferensen läggs stort fokus på nätverkande och att inhämta ny inspiration och information i sin yrkesroll.

Temat för 2024 års BUS-dagar är ”Håll lågan vid liv”. Under konferensen kommer vi bland annat få veta mer om hur vi lär oss att navigera i föränderliga tider, skuldsättningens psykosociala konsekvenser, vad som är viktigt att vara medveten om i mötet med människor i utsatta situationer och vi lär oss strategier för att skapa verklig förändring i sitt liv och arbete. Du kan läsa hela programmet och få mer praktisk information under ”Dokument” längst ner på sidan.

Vi hälsar dig varmt välkommen till årets BUS-dagar i Jönköping!

Presentationer BUS-dagarna #24

Efter konferensen kommer du här kunna se en sammanfattning av de föreläsningar som hållits. Håll utkik på hemsidan för att hålla dig uppdaterad!

Bli medlem!

Genom att bli medlem är du med och påverkar vårt arbete. Du håller dig uppdaterad kring frågor som rör vår verksamhet, får tillgång till relevanta utbildningar, anpassade arbetsverktyg, kollegial samverkan mm.