Favorit i repris - Trygga Din Ekonomiska Framtid
Välkommen till kursen Trygga din ekonomiska framtid, 2-3 oktober 2019 i Stockholm!

Finansinspektionen har fått i uppdrag av regeringen att stärka konsumenternas ställning på finansmarknaden och ge konsumenterna ökade kunskaper i privatekonomi genom finansiell utbildning. Finansinspektionen FI, har tillsammans med Pensionsmyndigheten arbetat fram en bred privatekonomisk utbildning. Med detta kursmaterial vill Finansinspektionen utbilda dig till vidareinformatör och ge dig ökade kunskaper inom områdena familjejuridik, försäkringar, sparande, lån och pensioner. Som vidareinformatör kan du i din tur med stöd av kursmaterialet informera och hjälpa individer på arbetsplatser/andra sammanhang eller dem du möter i ditt dagliga arbete. Finansinspektionen har tillsammans med yrkesföreningarna för budget- och skuldrådgivare och konsumentvägledare arbetat fram och anpassat kursen för att du ska ha nytta och glädje av utbildningen i din yrkesroll. Du som samhällsvägledare är också välkommen. Kursen genomförs inom nätverket Gilla Din Ekonomi vilket också är en garanti för att kursens fakta är oberoende och tillförlitliga. Kursen har genomförts vid flera tidigare tillfällen och varit mycket uppskattad av deltagarna. Vi försöker alltid hålla kursprogrammet så högintressant och dagsaktuellt som möjligt.

Kursen pågår under två dagar, den 2-3 oktober 2019 på CCC Stockholm City Conferense Centre Folkets Hus på Barnhusgatan 12-14 i Stockholm. Lokal rum 201.

Kursen hålls till självkostnadspris, 2 450 kr exklusive moms. BUS-föreningen sponsrar sina medlemmar med 500 kr som då istället betalar 1 950 kr exklusive moms i kursavgift.
Lunch och förtäring ingår i kursavgiften. Resa och boende betalar och ordnar kursdeltagarna själva.

Anmälan är bindande men kan överlåtas till annan deltagare om man får förhinder. Kursen tar maximalt 40 deltagare. Vid mindre än 25 deltagare måste vi tyvärr ställa in kursen. Vi ber också om reservation för någon eventuell ändring av programmet.

Information lämnas gärna av:
Ingela Pedersén: ingela.pedersen@stenungsund.se eller tel: 0303-73 82 79
Tina Sjödahl: tina.sjodahl@hoganas.se eller tel: 042-33 72 13