Välkommen till BUS-föreningen!
BUS-styrelsen maj 2018

Vi som arbetar som budget- och skuldrådgivare är viktiga och gör skillnad för de människor vi arbetar med. De vi möter är i olika situationer som kräver att vi har hög och bred kompetens för att kunna möta den som sitter mitt emot oss på ett professionellt och bra sätt. Kraven blir högre på oss och behovet växer. Fler och fler människor blir skuldsatta och vi skulle behöva mer resurser ute i våra kommuner för att kunna möta detta.

Vår yrkesförening finns till för alla som finns där ute i kommunerna och arbetar med budget- och skuldrådgivning. Föreningen har drygt 300 medlemmar och tillsammans driver vi angelägna frågor som är viktiga och utvecklande för oss i vår yrkesroll.

-----------------------------------------------------------------------------------

BUS-DAGARNA 2018

Ordspråket "Tiden går fort när man har roligt" stämmer verkligen, 2018 års BUS-dagar är redan över. Konferensen slog deltagarrekord för 5 året i följd, i år var vi totalt 335 deltagare som samlades i ett tyvärr något kylslaget Helsingborg.

Du kan läsa mer om konferensen, se bilder samt hitta presentationerna, här.

Vi vill rikta ett stort, stort tack till alla deltagare, utställare och föreläsare för att ni tillsammans med oss arrangörer gjorde konferensen så lyckad.

Hälsningar BUS-styrelsen

c/o Anna Nilsson, Parkgatan 19, 961 36 Boden