Välkommen till BUS-föreningen!

BUS-DAGARNA 2020 - VI STÄLLER INTE IN, VI STÄLLER OM!

Vi kommer att genomföra corona-anpassade BUS-dagar 2020 vad gäller avstånd mellan deltagare och möjlighet att sitta säkert vid lunch och middag. För dig som deltagare innebär det att du kan delta på plats och uppleva BUS-dagarna nästan som vanligt, om än med fysisk distansering. Vissa föreläsningar sker live på scenen och vissa kommer du att se digitalt. Vi följer Folkhälsomyndighetens  rekommendationer för evenemang.

För dig som inte har möjlighet att vara på plats i Visby kommer vi också, för första gången, att erbjuda digitalt deltagande på BUS-dagarna. Det innebär att du kan delta i konferensen hemifrån. Då får du en länk dagarna innan konferensen så att du kan se föreläsningar samt delta i digitalt nätverkande. Det digitala alternativet kommer att sändas via Zoom, mer information kring detaljerna och det tekniska kommer att skickas ut till dig som deltar digitalt veckorna innan konferensen.

Det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig till det digitala alternativet. Om du är intresserad av att delta digitalt så maila vårt bokningsbolag på stefan@commee.se så hjälper de dig med anmälan. Deltagaravgiften är 2 125 kr ex moms.

Det uppdaterade programmet är nu klart. Det har inte blivit några stora förändringar men ett par nya programpunkter har dykt upp och vissa justeringar har gjorts med anledning av pandemin. Men start- och sluttid för konferensen är detsamma, vi kommer fortfarande att ha en mängd intressanta föreläsningar och vi kommer att ha en jubileumsmiddag med glitter- och glamourtema.

BUS-dagarna 2020 kommer såklart att bli annorlunda än tidigare år, men vi ser det som ett bra och spännande upplägg under de oerhört speciella omständigheter som råder.

Vi hoppas att vi ses, antingen digitalt eller på plats i Visby, i oktober!

Varmt välkomna!

--------------------------------------------------------------

BUS-FÖRENINGEN FYLLER 25!

För 25 år sedan föddes vår Yrkesförening för budget- och skuldrådgivare i kommunal tjänst. Det var ett antal eldsjälar med Mari Råby, budget- och skuldrådgivare i Stockholm, i spetsen som såg behovet av en yrkesförening för att bland annat stärka yrkesrollen. Sagt och gjort, BUS-föreningen såg dagens ljus i juni 1995.

Vi kommer att uppmärksamma 25-årsjubileet under hela 2020, genom bland annat inlägg på föreningens facebooksida och instagram, samt en jubileumsbroschyr. Håll utkik på vår hemsida för mer information.

c/o Marita Stureson, Lapplandsgatan 8, 265 31 ÅSTORP