Välkommen till BUS-föreningen!

Temadagar 2018

BUS-föreningen bjuder in till temadagar på tre olika ställen i landet, Eslöv, Stockholm och Göteborg, men med samma innehåll. På förmiddagen får vi information om suicidprevention och efter lunch får vi en introduktion till MI - Motiverande samtal. Temadagarna är kostnadsfria för BUS-föreningens medlemmar.

Mer information hittar du i vår inbjudan. Du anmäler dig via länkarna nedan:

Varmt välkomna!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi som arbetar som budget- och skuldrådgivare är viktiga och gör skillnad för de människor vi arbetar med. De vi möter är i olika situationer som kräver att vi har hög och bred kompetens för att kunna möta den som sitter mitt emot oss på ett professionellt och bra sätt. Kraven blir högre på oss och behovet växer. Fler och fler människor blir skuldsatta och vi skulle behöva mer resurser ute i våra kommuner för att kunna möta detta.

Vår yrkesförening finns till för alla som finns där ute i kommunerna och arbetar med budget- och skuldrådgivning. Föreningen har drygt 300 medlemmar och tillsammans driver vi angelägna frågor som är viktiga och utvecklande för oss i vår yrkesroll.

c/o Anna Nilsson, Parkgatan 19, 961 36 Boden